Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>Beiersdorf organiseert open innovatie format 'S...

Branchenieuws

Beiersdorf organiseert open innovatie format 'Supplier Fair'

21 december 2015
Deel met je vrienden
 
Beiersdorf organiseert open innovatie format 'Supplier Fair'

In november opende Nivea producent Beiersdorf voor de eerste keer de poorten van hun Research & Development afdeling waar drie strategische partners het gesprek aan konden gaan met onderzoekers van Beiersdorf.

Innovatieve ideeën uitwisselen

Het evenement vormde de aftrap van het nieuwe open innovatie format ‘Supplier Fair’. Hierbij krijgen bedrijven met Beiersdorf goed vertrouwen op werkgebied heeft de kans om het gesprek aan te gaan met onderzoekers en zo ideeën, concepten en innovaties presenteren. De eerst editie van het evenement was meteen een groot succes; meer dan tweehonderd onderzoekers leerden een hoop dankzij intensieve discussies met andere bedrijven.

Krachten bundelen

De eerste Supplier Fair focuste zich op cosmetica en veelbelovende trends op het gebied van huidverzorging. Bedrijven waren ontzettend goed voorbereid en zaten vol innovatieve ideeën voor de merken van Beiersdorf en de consumenten die hierbij horen. “Doordat we onze krachten bundelen, zijn we in staat consumenten te verrassen met nog aantrekkelijkere producten”, aldus Dr. Volker Kallmayer, hoofd van Raw Material Scouting. Een tweede Supplier Fair wordt mogelijk gehouden in 2016.

Open innovatie bij Beiersdorf

Beiersdorf heeft altijd open gestaan voor nieuwe, innovatieve ideeen van buitenaf, maar de laatste jaren legt het bedrijf hier nog meer de nadruk op. In januari 2011 startte Beiersdorf het internationale open innovatie initiatief Pearlfinder. Dit is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd netwerk van 270 geregistreerde internationale partners uit verschillende werkgebieden. Sinds de herlancering van het platform in december 2014 is het nog makkelijker geworden om innovatieve ideeën uit te wisselen met onderzoekers van Beiersdorf. Om open innovatie te blijven stimuleren, zullen activiteiten zoals de Supplier Fair worden uitgebreid. Een ander intitiatief is bijvoorbeeld de Beiersdorf Innovation Pitch op de jaarlijkse internationale cosmeticabeurs ‘in-cosmetics’, waar partners van over de hele wereld innovatieve ingrediënten en concepten kunnen presenteren. Al met al belooft Beiersdorf veel interessante, innovatieve producten en verbeteringen voor de toekomst!

 
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 7

Lijfblad 7 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB07-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017