Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>Consument grootste drijver voor correcte produc...

Branchenieuws

Consument grootste drijver voor correcte productinformatie

04 april 2016
Deel met je vrienden
 
Consument grootste drijver voor correcte productinformatie

Dat was de belangrijkste boodschap tijdens het GS1 Nederland congres dat deze week werd gehouden in Den Bosch. Voorheen stuurden de fabrikant en retailer de keten, nu is dat de consument.

Informatie moet kloppen

Erik-Jan Mares, voorzitter GS1 Nederland en Senior Vice President Ahold-Delhaize Integration Albert Heijn: “De consument zit in de driver’s seat. Om deze zo goed mogelijk te bedienen, is het cruciaal dat de logistieke en (consumenten)informatie over het product kloppen.”

Steeds meer data

Volgens Superunie-directeur Dick Roozen staan we, ondanks verbeterde kwaliteit van productdata, nog maar aan het begin. Het op orde krijgen en houden van logistieke data en etiketdata vormt al een enorme uitdaging. Daar bovenop zullen we steeds meer data en meer verschillende soorten data beschikbaar moeten hebben. “De klant wil niet alleen zo snel mogelijk zijn product, hij wil ook productinformatie, bijvoorbeeld over welke ingrediënten in het product zitten of waar deze vandaan komen.”

Gezonde voedingskeuzes

Vooral informatie over gezondheid wordt steeds vaker gevraagd, om dat consumenten gezonde voedingskeuzes willen maken. Ook andere partijen, zoals het RIVM, het voedingscentrum of de Alliantie Verduurzaming Voedsel, willen deze data gebruiken. 

 
Bron: GS1 Nederland
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 8

Lijfblad 8 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB08-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017