Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>Cosmeticacijfers 2014: verkoop cosmetica groeit

Branchenieuws

Cosmeticacijfers 2014: verkoop cosmetica groeit

21 mei 2015
Deel met je vrienden
 
Cosmeticacijfers 2014: verkoop cosmetica groeit
Afgelopen februari hadden de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV), de Nederlandse Vereniging van Zeepfabrikanten (NVZ) en Nederlandse Aerosol Vereniging (NAV) hun jaarlijkse Nielsenbijeenkomst. Marktonderzoeksbureau Nielsen presenteerde de cijfers van de cosmetica-, was- en reinigingsmiddelen- en aerosolenmarkt van 2014. 
 

Hoge promotiedruk

De omzet van cosmetica via drogisterij en parfumerie is veel hoger dan via foodkanalen zoals de supermarkt. Dit is mede te danken aan de hoge promotiedruk: maar liefst 35% van de items werden in 2014 onder promotie verkocht. 
 

Online verkoop

Steeds meer cosmetica wordt via internet verkocht. In Nederland is dit verkoopkanaal relatief populair bij de consument en staat hiermee op een 5de plaats binnen Europa. De internetverkoop steeg in 2014 met 20% ten opzichte van 2013. 
 

Trends binnen productgroepen

Nagels, geuren, haarstyling en lippenbalsem laten in 2014 een daling zien ten opzichte van het jaar ervoor. Haargels daarentegen werden wél meer verkocht dan in 2013. Ook de verkoop van scheerproducten, shampoo, bad- en doucheproducten en gezichtsverzorging zit in de lift. Mondverzorging is een redelijk stabiele productgroep waarbinnen tandpasta een mooie groei laat zien. In de productgroepen decoratief (make-up), haarverzorging en mondverzorging werden de meeste nieuwe producten geïntroduceerd. 
 
Bron: NCV
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 7

Lijfblad 7 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB07-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017