Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>De Tuinen wil winkelbestand verdubbelen

Branchenieuws

De Tuinen wil winkelbestand verdubbelen

03 december 2013
Deel met je vrienden
 
De Tuinen wil winkelbestand verdubbelen
Gezondheidswinkelketen De Tuinen wil haar winkelbestand de komende vijf jaar verdubbelen naar 250 winkels. Komend jaar moeten er dertig nieuwe vestigingen aan de huidige 128 worden toegevoegd. 
 

A-locaties

De Tuinen 'opent geen winkels om het openen', vertelt hij. "We openen alleen op A-locaties in mooie winkelsteden." Daarom biedt juist deze tijd, waarin veel winkelpanden vrijkomen, De Tuinen kansen om het winkelbestand uit te breiden. Daarnaast merkt De Lange een grotere behoefte aan een formule als De Tuinen. "Mensen zijn bewuster gaan leven en willen graag een gezond lijf", stelt hij.
 

Beste groeibedrijf van Nederland

De Tuinen werd afgelopen woensdag door ondernemersplatform Port4Growth uitgeroepen tot het 'beste groeibedrijf van Nederland'. Zo zag De Tuinen haar omzet het afgelopen boekjaar met 34 procent toenemen. Ook de online verkopen zijn groeiende, vertelt manager marketing & communicatie Charlotte de Koning. "De Tuinen is nog op zoek naar de juiste koppeling tussen clicks en bricks", zegt zij. Zo hoopt de formule komend jaar op een nieuw kassasysteem over te gaan, dat aan het online systeem wordt gehangen. Moederconcern NBTY rolt dit systeem nu uit bij zusteronderneming Holland & Barrett.
 

Trainingsacademie

Een belangrijke pijler in de groeistrategie van De Tuinen is verder de vernieuwde trainingsacademie voor zijn werknemers. "Medewerkers in onze winkels zijn experts", aldus De Koning. Zo wil de keten volgens haar 'relevant zijn in de huidige tijdgeest'. "Naast onze medewerkers en locaties zorgen wij ervoor dat veel van onze producten uniek en onderscheidend zijn," vult de algemeen directeur aan.
 

Essenza

Dick de Lange is als statutair directeur ook verantwoordelijk voor de Belgische zusteronderneming Essenza. Die keten werd in juni door NBTY overgenomen. De Lange wil met Essenza hetzelfde doen als met De Tuinen, 'maar dan een stuk sneller'. "Dat betekent goed kijken welke sterke eigenschappen in de bestaande winkels we kunnen uitvergroten en welke eigenschappen we kunnen toevoegen, om zo mooi mogelijke winkels te kunnen inrichten", besluit hij.
Bron: RetailNews
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 7

Lijfblad 7 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB07-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017