Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>Dermolin geeft een verfrissende kijk op de cate...

Branchenieuws

Dermolin geeft een verfrissende kijk op de categorie

26 april 2013
Deel met je vrienden
 
Dermolin geeft een verfrissende kijk op de categorie

Dermolin heeft onlangs zijn visie aangepast, de verpakkingen gerestyled en introduceert drie nieuwe producten. Hiermee slaat het merk een belangrijke vernieuwende slag in de retailbranche. Reden voor Lijfblad om de drijvende krachten achter het merk eens te spreken: Anita Lenssinck en Olga de Fielliettaz Goethart.

Steeds meer mensen geven aan een gevoelige huid te hebben. Externe factoren zoals klimatologische omstandigheden, milieuvervuiling en contacten met allergenen in voeding en cosmetische producten zijn hiervan belangrijke oorzaken. Dermolin is een merk dat zich richt op de droge en gevoelige huid. Maar ook mensen met huidproblemen voelen zich aangetrokken tot het merk, omdat de producten qua samenstelling zo min mogelijk kans geven op huidirritaties. Met de nieuwe producten, campagne en verpakkingen richt Dermolin op het ‘genieten van huidverzorging voor iedereen’.
 

‘Wij nemen een unieke positie in’

Uit shopperonderzoek kwamen belangrijke punten naar voren. Bijvoorbeeld hoe men tegen de categorie aankijkt. Welke producten en merken zitten in de categorie en welke niet. En hoe de shopper benaderd wil worden. Dat de wens om jezelf te verwennen met huidverzorging een belangrijke is en niet in problemen te denken als het op huidverzorging aankomt.
 
Wij nemen een unieke positie in door zorgeloze huidverzorging als randvoorwaarde te nemen en ons vooral te richten op het genieten van huidverzorging! Andere merken benadrukken vaak wat niet in de producten zit, wij willen vooral communiceren wat het voor je doet. We richten ons daarom op het aspect verwennen en willen daarbij toegankelijk en eigentijds zijn. Met veranderingen op het gebied van verpakkingsdesign, assortiment en de campagnes richten we ons op een verbreding van de gebruikersgroep en creëren nieuwe gebruiksmomenten.
 

Een nieuwe categorie die groei brengt in drogisterijen geeft in onze ogen een win-winresultaat voor retailer en fabrikant.

 

Waarom denken jullie dat deze categorie een nieuwe boost krijgt?

Door het medicinale met het cosmetische te verbinden, brengen we twee werelden samen. Zonder hierbij onze roots te verliezen. Dermolin is ooit opgezet door een team van dermatologen. Diezelfde visie en doelen streven wij nu nog steeds na, namelijk het leveren van veilige producten die doen wat ze zeggen. Wij nemen een unieke positie in door een probleemhuid niet als een probleem te benaderen maar juist op een luchtige en moderne manier. Producten die naast kalmeren ook verwennen en ook nog eens leuk in je badkamer staan. Hiermee verwachten wij nieuwe gebruikers in de categorie medicinale huidverzorging aan te trekken.
 

Dermolin introduceert drie nieuwe verwenproducten die passen bij de nieuwe positionering: een nieuwe doucheolie, douchefoam en facewash.

 
Bron: Lijfblad 4
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 7

Lijfblad 7 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB07-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017