Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>Etos blijft succesvol met nieuwe toekomstbesten...

Branchenieuws

Etos blijft succesvol met nieuwe toekomstbestendige positie

14 april 2016
Deel met je vrienden
 
Etos blijft succesvol met nieuwe toekomstbestendige positie

Het grote aantal faillissementen in de retail vormde een wake-up call voor drogisterijketen Etos. De Ahold-dochter vernieuwt met een nieuwe strategie waarin drie pijlers centraal staan. 

Het rendement op het geïnvesteerde vermogen verhogen

Daarvoor wordt kritisch gekeken naar het rendement door onder andere de huurdruk, marges en omzet per vierkante meter te beoordelen.

Sex it up & innovatie

Dat betekent weg met dat saaie, dure imago! Etos is onder andere overgaan tot een restyling van het huismerk. Naast een nieuw make-upassortiment zijn ook alle verpakkingen en samenstellingen van de producten veranderd. Daarnaast is de gevel aangepast met het allereerste logo en werd het interieur flink verbouwd. Een nieuwe health-afdeling kwam in 2014, en op dit moment wordt de beautydivisie afgerond. 

Het verhogen van de loyaliteit

En wel met een nieuw loyaltysysteem bestaande uit een klantenkaart en applicatie. Deze laatste is dé manier om in contact te komen met de klant. Het schotelt klanten persoonlijke aanbiedingen voor en beloont hen via een stappenteller; hoe meer stappen ze zetten, hoe hoger de beloning. 

 
Bron: Retailwatching.nl
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 6

Lijfblad 6 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB06-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017