Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>'Het vertrouwde gevoel is gebleven, wat voor on...

Branchenieuws

'Het vertrouwde gevoel is gebleven, wat voor ons belangrijk is.'

12 mei 2015
Deel met je vrienden
 
'Het vertrouwde gevoel is gebleven, wat voor ons belangrijk is.'

In gesprek met D.I.O. Drogist Van Rixtel: 'Het vertrouwde gevoel is gebleven, wat voor ons belangrijk is.' Na vijftien jaar bij een DA drogist te hebben gewerkt, hebben de heer en mevrouw Van Rixtel in april 1995 een DA drogisterij overgenomen. Sinds begin dit jaar hebben zij voor een D.I.O.-formule gekozen. Ze werken graag met een formulehuis met korte lijnen, waar persoonlijk contact met degenen die je nodig hebt belangrijk is en waar gelet wordt op de marge van de drogist. Mevrouw Van Rixtel: ‘Het vertrouwde gevoel is gebleven, wat voor ons belangrijk is.’ Wij werken al vele jaren met veel passie en bij de overstap hebben wij het vertrouwde gevoel van een aantal jaren geleden weten te behouden: ‘Niets hoeft en heel veel kan!’

Belangrijkste speerpunten

Het werken in een drogisterij is zeer uiteenlopend. Er zijn verschillende klanten en heel veel verschillende producten. Zo blijft het een uitdaging om steeds andere producten in de winkel te hebben. Klanten verwennen, een goed advies geven, persoonlijk contact en meer kennis hebben dan de klant zijn de belangrijkste speerpunten van D.I.O. Drogisterij Van Rixtel in Dommelen. Niet alles maar vanzelfsprekend vinden. Mevrouw Van Rixtel: ‘Bij elke klant die onze winkel verlaat, geven wij extra advies. Bijvoorbeeld over het insmeren van de huid, omdat de zon schijnt, of advies om extra op te letten, omdat het vitaminetijd is.’ Deze producten staan dan ook uitgebreid op de toonbank.

Behoefte klant

D.I.O. Drogisterij Van Rixtel zit in een buurtwinkelcentrum. De winkel heeft gekozen voor een breed assortiment met weinig branchevreemde producten, maar daarnaast verkopen ze ook specifieke producten. Dit is een bewuste keuze. Door de jaren heen heeft de winkel een goede band met zijn klanten opgebouwd. Het assortiment groeit mee met de behoefte van de klant. De drogisterij probeert betere producten voor haar klanten aan te bieden om zo de concurrentie een stap voor te blijven. Als een klant een bepaald product aanschaft, bijvoorbeeld een haarkleuring, omdat deze in de aanbieding is, geeft D.I.O. Drogisterij Van Rixtel er ook een goed kleuradvies bij. En dit proberen ze bij zoveel mogelijk productgroepen te doen. 

Klanten binden

Omdat consumenten tegenwoordig ook veel online producten aanschaffen, doet D.I.O. Drogisterij Van Rixtel zoveel mogelijk om de klanten naar de winkel te trekken en ze als vaste klant te behouden. Mevrouw Van Rixtel: ‘Wij proberen aan alle wensen van de klant te voldoen. Mocht een klant een product willen hebben dat wij niet in de winkel hebben staan, dan bestellen we dit speciaal voor de klant.’

Toekomst

Mevrouw Van Rixtel hoopt dat, als zij en haar man met pensioen gaan, er een mooie, goedlopende drogisterij is om over te dragen aan een waardige opvolger. Dat is waar ze voor werken en voor gaan. En zeker niet onbelangrijk: ‘Eerlijke concurrentie met de supermarkten.’

Bron: Tekst: Claudia Demmers
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 6

Lijfblad 6 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB06-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017