Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>ICI PARIS XL neemt Pour Vous over

Branchenieuws

ICI PARIS XL neemt Pour Vous over

11 juni 2013
Deel met je vrienden
 
ICI PARIS XL neemt Pour Vous over
ICI PARIS XL - onderdeel van A.S. Watson - neemt in Nederland het merk Pour Vous over. Dat heeft ICI PARIS XL vandaag bekend gemaakt. Pour Vous wordt met ingang van september 2013 als zelfstandig merk geïntegreerd binnen de A.S. Watson-organisatie. Het is de bedoeling Pour Vous als franchise keten te ontwikkelen en de consument op meerdere locaties van dienst te zijn. Over de overnameprijs worden geen mededelingen gedaan.
 
Pour Vous zal in september van start gaan met veertig franchise winkels. ICI PARIS XL ziet de overname als een belangrijke stap in de uitbreiding van het aantal professionele parfumeriezaken. Waar ICI PARIS XL zich met haar 160 eigen winkels richt op een jonger publiek, gaat Pour Vous zich richten op de ‘klassiek chique’ consument. 
 

Logische overname

Vandaag telt Pour Vous circa zestig winkels in Nederland. Veertig daarvan hebben gekozen voor de nieuwe franchiseformule waarbij de bestaande eigenaren hun ondernemerskwaliteiten volop kunnen blijven etaleren. Leo van Welij, Regional Managing Director van ICI PARIS XL, spreekt van een ‘logische overname’ in een markt die kansen biedt, maar waarin veel ondernemers het op dit ogenblik ook moeilijk hebben. “Voor zelfstandigen en voor ondernemers die werken onder de vlag van een kleinere keten, is het op dit moment een lastige markt. Maar met de ondersteuning die wij kunnen bieden, wordt ondernemen een stuk aantrekkelijker.” 
 

Lokale identiteit behouden

Zo biedt ICI PARIS XL, als onderdeel van A.S. Watson, de Pour Vous-ondernemers het schaalvoordeel om efficiënter zaken te kunnen doen en toch hun persoonlijke band met lokale klanten te behouden en verder uit te bouwen. van Welij: “De identiteit van de lokale Pour Vous-ondernemer blijft in de nieuwe situatie behouden. Dat komt onder meer tot uitdrukking op de gevel van de Pour Vous-winkels, waarop altijd de naam van de eigenaar komt te staan. Alle Pour Vous-winkels krijgen daarnaast op termijn een nieuwe look & feel en worden op een nog hoger kwaliteitsniveau gebracht om beter aan te sluiten op de wensen van de veeleisende consument.”
 
Beide merken vullen elkaar volgens van Welij uitstekend aan. De schaalgrootte van de A.S. Watson-organisatie zorgt aan de ‘achterkant’ voor tal van voordelen op het gebied van inkoop, logistiek, IT en personeelsbeleid, waardoor lokale ondernemers nóg ondernemender kunnen zijn. De reacties van ondernemers die hebben besloten zich bij ons aan te sluiten zijn zonder uitzondering enthousiast.”
Bron: Newslab
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 8

Lijfblad 8 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB08-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017