Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>In gesprek met... Arthuro Rodrigues van D.I.O....

Branchenieuws

In gesprek met... Arthuro Rodrigues van D.I.O. Lelydorp

20 augustus 2013
Deel met je vrienden
 
In gesprek met... Arthuro Rodrigues van D.I.O. Lelydorp
Wie denkt dat de D.I.O. Drogist alleen in Nederland te vinden is, heeft het mis. Arthuro Rodrigues heeft inmiddels vijf winkels in het zonnige Suriname neergezet, en dat is nog maar het begin. D.I.O. reikte hem bij de verkiezing ‘Beste D.I.O.-drogisterij van het jaar’ de prijs voor ‘Beste nieuwkomer’ uit. De opening van zijn winkel D.I.O. Lelydorp ging niet onopgemerkt voorbij.
 

Suriname

Arthuro had voor zijn samenwerking met D.I.O. nog niet eerder een drogisterij gehad. “Ik woonde in Amsterdam en was werkzaam in de parfumeriebranche. De drogisterij trok me altijd al vanwege het grotere volume en de actie.” Uit marktonderzoek bleek dat er in Suriname behoefte was aan moderne drogisterijen, een gat in de markt. Arthuro greep deze kans met beide armen aan. “Het was tijd om terug te gaan naar mijn thuisbasis, Suriname. Ik heb mijn diploma Drogist behaald en benaderde D.I.O. voor een samenwerking in Suriname. Dit was voor beide partijen spannend, maar het is helemaal goed gekomen.”
 

Verschil

Een drogist in Nederland of Suriname is een wereld van verschil. “In Nederland staan leveringen binnen een paar dagen op de stoep, hier duurt het soms wel een maand. Ook lopen we veel informatie mis doordat vertegenwoordigers van merken niet naar Suriname komen.” Toch kan dit het succes van Arthuro niet tegenhouden. “We doen ons best zoveel mogelijk gelijk met Nederland en Amerika te lopen door zelf actief op zoek te gaan naar informatie. Dit is een van onze sterke kanten.”
 

Knallende start

De opening van D.I.O. Lelydorp was een groot succes. Dankzij een aantal aantrekkelijke acties was de winkel in een mum van tijd gevuld. Ook buiten was het dringen om een kijkje in de winkel te kunnen nemen. Eigenaar Arthuro vertelt: “De acties tijdens een opening zijn er niet om geld te verdienen, maar om de klant een mooi voordeel te geven. Hierdoor trek je mensen naar de winkel. Toch kwam de enorme opkomst voor mij als een verrassing. We hadden natuurlijk een aantal trekkers, maar zo veel publiek had ik niet verwacht.”
 

Uitstraling

Met alleen acties kom je er niet. De uitstraling van de winkel is ook erg belangrijk en verdient veel aandacht. “We hebben ons uiterste best gedaan om de juiste beleving te creëren, zowel binnen als buiten. D.I.O. Lelydorp is gevestigd in een bestaand pand met een aparte maatvoering. Toch ziet de winkel er nu gelikt uit doordat er tijdens het bouwen gelet is op elk detail.”
 

Ambitieus

D.I.O. Lelydorp is zijn vijfde winkel in Suriname, maar Arthuro wil nog niet van een succes spreken. “Er is nog een hoop werk aan de winkel. We zijn constant bezig met het verbeteren van de kwaliteit en de klantvriendelijkheid. Ook heb ik een aantal nieuwe locaties op het oog. Ik ben nog lang niet klaar met het opzetten van nieuwe D.I.O. vestigingen.”
Bron: Lijfblad 6-7
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 8

Lijfblad 8 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB08-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017