Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>In gesprek met D.I.O. Vitaal: 'Alles kan, wij z...

Branchenieuws

In gesprek met D.I.O. Vitaal: 'Alles kan, wij zeggen niet snel nee'

22 juli 2014
Deel met je vrienden
 
In gesprek met D.I.O. Vitaal: 'Alles kan, wij zeggen niet snel nee'
Anne Alsemgeest (26) is sinds 2013 mede-eigenaar van D.I.O. Vitaal in Den Hoorn. De jonge ondernemer runt de winkel samen met haar moeder en kiest voor klantenbinding en service.
 

Toeval

‘Ondernemen heeft er bij mij niet van kleins af aan ingezeten. Wel ben ik er vaak mee in aanraking geweest: mijn vriend is ondernemer en mijn moeder runt D.I.O. Vitaal al sinds 2007 (de winkel was oorspronkelijk van Anne’s moeder, red.). Dat ik nu zelf mede-eigenaar ben, is eigenlijk een soort samenloop van omstandigheden waardoor ik ontdekte wat ik écht leuk vind.’ 
 

Meer verantwoordelijkheid

‘Toen mijn vader in het voorjaar van 2011 ongeneeslijk ziek werd, begon een hectische periode vol ziekenhuisbezoeken. Ik besloot mijn moeder te helpen door een deel van haar werk op me te nemen. Naast mijn studie werkte ik al veel in de winkel, maar nu voerde ik meer verantwoordelijke taken uit. Dit viel me niet tegen. Ondanks de situatie ontdekte ik dat ik het ontzettend leuk vond om deze verantwoordelijkheden op me te nemen. Vanuit daar is het verder gegroeid en werd ik begin 2013 officieel mede-eigenaar. De studie die ik gedaan heb is een andere richting (Theater-, Film- en Televisiewetenschappen), maar dit is wat ik leuk vind en ook in dit vak kan ik wat ik tijdens mijn studie geleerd heb goed gebruiken.’
 

Onderscheidend

‘D.I.O. Vitaal onderscheidt zich door de goede band met klanten en de service. Er wonen in Den Hoorn veel jonge gezinnen die klant zijn bij D.I.O. Vitaal. Het is ontzettend leuk om een band met hen op te bouwen en gezinnen door de jaren heen te zien groeien. Zo zie je iemand eerst zwanger de winkel inkomen voor een advies en later met een opgroeiend kindje. We kennen onze klanten niet alleen goed, maar doen ook veel moeite voor ze. We hebben veel ouderen als klant en nemen echt de tijd voor hen. Zo lopen we samen de winkel door om hun boodschappen bij elkaar te zoeken. Ook weten klanten dat wanneer een bepaald product niet in de winkel staat, ze dit gewoon kunnen bestellen. We zeggen niet snel nee, en dat loont. De moeite die we doen wordt erg gewaardeerd.’
 

Stel je op als local hero

‘Andere jonge ondernemers in de drogisterijbranche wil ik de tip geven zich als ‘local hero’ op te stellen. Volg niet het vaste stramien, maar kijk wat past bij de locatie en bied die producten aan waar je klant behoefte aan heeft. Laat je daarnaast ook eens buiten de winkel zien. Denk bijvoorbeeld aan een braderie in de buurt of bedenk samen met andere winkeliers een leuke actie. 
Ook is het goed rekening te houden met de drukkere periodes in de winkel. Tegenwoordig zijn dat lang niet alleen dagen als Kerst en Moederdag, ook rond vakanties wordt meer besteed. Mensen willen goed voorbereid op vakantie en nemen uit voorzorg extra producten mee, daarbij is een goed advies belangrijk.’
 

Vernieuwing

‘Over vijf jaar hoop ik een nieuwe, frisse winkel te hebben. Of dat nu in deze vestiging is, of op een andere, betere locatie. Ik zie een D.I.O. Vitaal voor me met meer ruimte om het assortiment verrassender en duidelijker te presenteren, zodat winkelen in onze drogisterij nog leuker wordt.’
Bron: Lijfblad 05
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 6

Lijfblad 6 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB06-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017