Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>In gesprek met... Vincent Meeuws van D.I.O. Ant...

Branchenieuws

In gesprek met... Vincent Meeuws van D.I.O. Antoinette

18 juni 2013
Deel met je vrienden
 
In gesprek met... Vincent Meeuws van D.I.O. Antoinette
In het gezellige Zoetermeer vind je D.I.O. Antoinette, een familiebedrijf waar klanten zich thuis voelen. In de twintig jaar van zijn bestaan is de winkel uitgegroeid tot een echte buurtdrogisterij met hart voor de klanten. En daarmee heeft D.I.O. Antoinette bij de verkiezing voor “Beste D.I.O.-drogisterij van het jaar” de prijs voor “Meest klantgerichte winkel” in de wacht gesleept. Vincent Meeuws - al ruim twaalf jaar in het vak - deelt een aantal succesgeheimen met ons.
 

De klant centraal

Hoe word je de meest klantgerichte winkel? Een simpele vraag, waar Vincent direct een antwoord op heeft: “Door je klant centraal te stellen. Wij zetten graag een extra stapje voor onze klanten.” Zo werkt D.I.O. Antoinette met een eigen klantenkaart, die veelvuldig wordt uitgedeeld. Maar ook door extra kortingen te geven en natuurlijk door het assortiment dat wordt aangeboden. “Dankzij de D.I.O. organisatie kunnen wij een compleet assortiment bieden,” vertelt Vincent. “En met het Madelief-concept helemaal. We hebben gemerkt dat veel klanten hier heel blij mee zijn. Nu kunnen ze al hun producten bij ons vinden en hoeven ze niet ook nog naar een reformzaak verderop.”
 

Bestellen

Toch kan het zijn dat D.I.O. Antoinette iets niet in het assortiment heeft. Dat is geen probleem. “Wij bestellen heel vaak producten voor onze klanten. Het is sinds kort ook mogelijk om via de D.I.O. webshop te bestellen. Sommige klanten vinden dat lastig en dan doe ik dat voor ze. De klant rekent bij mij af aan de kassa en ik bestel het ter plekke online. Dat wordt heel erg gewaardeerd.”
 

Korting

Naast de gewone folderacties, voert D.I.O. Antoinette ook eigen acties. Zo wil Vincent nog wel eens producten buiten de folder om in de aanbieding doen, als deze bij de concurrent ook in de aanbieding zijn. Ook houdt hij een paar keer per jaar een opruiming met extra kortingen voor klanten. En zo nu en dan wordt er een klein feestje gevierd: "We zijn in ieder geval iets speciaals van plan voor onze klanten als de winkel zijn twintigjarig jubileum viert."
 

Tips

Het is belangrijk om in deze tijd klanten in je winkel te krijgen en te houden en daarvoor moet je vaak een extra stapje zetten. Vincent heeft hiervoor de volgende tips:
  • Wees niet bang om je klant te ‘pleasen’;
  • Geef extra korting, dat kost je misschien marge op dat moment, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug;
  • Bestel een product als het is uitverkocht, of als het niet in het assortiment staat, maar wel verkrijgbaar is via je groothandel;
  • Blijf ondernemen!
Bron: Lijfblad 5
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 8

Lijfblad 8 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB08-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017