Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>Klant zou drogist het meest missen

Branchenieuws

Klant zou drogist het meest missen

18 juni 2013
Deel met je vrienden
 
Klant zou drogist het meest missen
Nederlandse consumenten vinden onder de speciaalzaken de drogist het meest onmisbaar. De delicatessenwinkel en de poelier zouden het minst worden gemist.
 
Dat staat in de jongste uitgave van Consumententrends, het jaarlijkse grootschalige onderzoek van CBL en kennisinstituut EFMI. In het onderzoek is aan consumenten gevraagd welke (goed bereikbare) speciaalzaken zij écht niet kunnen missen. Koploper zijn de drogisterijen met 49 procent, gevolgd door bakkerijen met 29 procent. 21 procent van de ondervraagden kan niet zonder de markt, terwijl de viswinkel (20%), de slager (18%) en de slijter (17%) ook nog redelijk scoren.
 

Drogist wint terrein

Het aantal bezoeken aan speciaalzaken is aan het afnemen. In 2009 bezochten consumenten gemiddeld nog 2,4 speciaalzaken per maand, anno 2012 bedraagt dat cijfer 2,1. De drogisterij is het populairst, 59 procent van de consumenten komt daar maandelijks. In 2009 lag dat percentage op 53 procent. Het is de enige speciaalzaak die terrein heeft gewonnen.
Bron: Bakkerswereld.nl
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 7

Lijfblad 7 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB07-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017