Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Branchenieuws>Meda Pharma: merk en advies

Branchenieuws

Meda Pharma: merk en advies

01 oktober 2013
Deel met je vrienden
 
Meda Pharma: merk en advies
Meda Pharma is een relatief kleine marketing en sales organisatie die zowel prescriptie- als zelfzorggeneesmiddelen op de Nederlandse markt brengt. Voor jullie vooral bekend van hoogstaande A-merken als Prioderm, CB12, Betadine, Naloc en WratX. Wij spraken met Anneco van Osselen - Product Group Manager OTC - over de visie en marktontwikkelingen van Meda Pharma.
 

Kracht van de organisatie

"Onze kennis op het gebied van prescriptiegeneesmiddelen is bij de ontwikkeling en de marketing van zelfzorggeneesmiddelen van grote waarde. We maken veel gebruik van experts zoals huisartsen en pedicures; specialisten die dagelijks te maken krijgen met klachten waar onze producten op aansluiten. Onze kracht ligt in het bundelen van deze kennis en doordat we experts als ambassadeurs inzetten, bouwen we aan sterke merken. Om een doorstroom naar de drogist te faciliteren hebben we als praktisch voorbeeld receptblokjes ontwikkeld die onze ambassadeurs gebruiken bij het advies aan hun klanten."
 

De drogist is belangrijk

"Veel van onze producten zijn gericht op probleemcategorieën zoals wratten, slechte adem en schimmelnagels. Voor een snelle en effectieve behandeling is niet alleen de werking van het product van belang, maar ook het advies dat ermee samengaat. Daarom zijn drogisterijmedewerkers zo belangrijk, jullie
maken het verschil."
 

Groot succes

"Net als CB12, was de introductie van Naloc dit jaar een groot succes. Je merkt dat consumenten echt op zoek gaan naar een oplossing voor gezondheidsproblemen zoals kalknagels. Ook pedicures adviseren vaak Naloc aan klanten. Zij zien gemiddeld wel vier schimmelnagels per dag!"
 

Merkbaar in de cijfers

"We merken ook bij WratX dat advies van belang is bij de aankoop. De drogisterijmedewerker kan echt het verschil maken, dat zie je terug in de verkoopcijfers. De prijs van WratX kan soms nog wel een struikelblok zijn. Een tip voor de drogisterijmedewerkers is om te verwijzen naar de positieve resultaten van het onderzoek dat Gezondheidsnet uitvoerde1. De gebruikers waren enorm enthousiast, omdat het product écht werkt. Gemiddeld beoordeelt de consument WratX met een 8 en 80% raadt het product aan. Bij WratX betaal je misschien wat meer, maar voorkom je wel een onnodig en tijdrovend bezoek aan de huisarts, waar de wrat vervolgens op pijnlijke wijze wordt verwijderd. Zeker voor kinderen is een pijnloze behandeling een belangrijk argument. En dat biedt WratX."
 

Meer weten over de producten?

Op MedaConnects.nl kun je als drogisterijmedewerker apart inloggen en gratis productinformatie aanvragen.
 
1In samenwerking met Gezondheidsnet, heeft Meda Pharma in juli 2013 testpanelonderzoek uitgevoerd onder 66 personen.
Bron: Lijfblad 8
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 7

Lijfblad 7 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB07-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017