Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Mooi & Gezond nieuws>Nederlanders kopen health-producten met verstand

Mooi & Gezond nieuws

Nederlanders kopen health-producten met verstand

19 oktober 2015
Deel met je vrienden
 
Nederlanders kopen health-producten met verstand
Bij het kopen van gezondheidsproducten letten Nederlanders vooral op de prijs en kwaliteit. Echte trendvormers zijn we niet. Dat blijkt uit een onderzoek van Sanoma SBS.
 

Verstandig

Nederlanders doen wat gezondheidsproducten betreft vooral inspiratie op bij familie en bekenden. Verder zijn vooral de prijs (19%), de kwaliteit (16%) en de vertrouwdheid met het merk (8%) belangrijk. Consumenten boeien en binden blijft dus erg belangrijk. 
 

Health-trends

We blijken geen echte voorlopers als het om gezondheidsproducten gaat. Een kwart van de Nederlanders koop een product pas als het wat langer op de markt is en gedaald is in prijs. Vooral mannen en vrouwen ouder dan 55 jaar zijn erg laat in het overnemen van health-trends. De groep echte health-trendvormers is met 7% vrij klein.
 

Mannen en vrouwen

Vooral vrouwen tonen interesse in gezondheidsproducten en lezen dan ook vaker body & mindbladen dan mannen. Ze oriënteren zich vaker online en beslissen ook vaker alleen over de aankoop (51%) dan mannen doen (27%). Met 54% staat een groot deel van de vrouwen open voor nieuwe merken. 
 
Bron: Sanoma
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 7

Lijfblad 7 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB07-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017