Houd je vakkennis up-to-date en neem elke dag een kijkje op Lijfblad.nl. Zo kun je jouw klanten nog beter van dienst zijn!

Home>Nieuws>Mooi & Gezond nieuws>Sabrina Starke wordt nieuwe ambassadeur Self Es...

Mooi & Gezond nieuws

Sabrina Starke wordt nieuwe ambassadeur Self Esteem-programma

19 april 2013
Deel met je vrienden
 
Sabrina Starke wordt nieuwe ambassadeur Self Esteem-programma

Zangeres Sabrina Starke is de nieuwe ambassadeur van het Dove Self Esteem-programma. Met dit programma zet Dove zich wereldwijd actief in om het zelfvertrouwen van jonge meisjes te vergroten en hen te inspireren om te doen waar zij gelukkig van worden. Dove ziet daarbij een belangrijke rol weggelegd voor ambassadrices, die als rolmodel inspiratie kunnen bieden aan meisjes. Het ambassadeurschap van Sabrina Starke gaat later dit jaar officieel van start met het opnemen van een videoclip rondom haar nieuwe single, die volledig in het teken zal staan van zelfvertrouwen en het najagen van dromen.

Tijd voor echte rolmodellen

Slechts één op de tien meisjes vindt zichzelf mooi, zo blijkt uit onderzoek van Dove*. Dit negatieve zelfbeeld zorgt ervoor dat maar liefs 60% van de meisjes stopt met activiteiten die ze leuk vinden. Dat meisjes erg kritisch zijn over zichzelf en zich hierdoor laten weerhouden om hun dromen na te jagen ligt zangeres en moeder Sabrina Starke nauw aan het hart. “Ik heb ooit mijn baan als jongerenwerkster verruild voor het onzekere bestaan van artieste. Het succes werd mij niet in de schoot geworpen. Voordat ik doorbrak bij het grote publiek heb ik een lange weg afgelegd met onzekerheden en kritiek van anderen. Ik besloot door te zetten en het beste uit mezelf te halen. En met succes. Nu voelt het als mijn missie om meisjes te inspireren om te doen waar zij gelukkig van worden. Samen met Dove wil ik helpen om meisjes ‘unstoppable’ te maken, in de hoop dat ze trots op zichzelf zijn en hun potentieel optimaal benutten”, aldus Sabrina Starke.
 

Inspirerende vrouwen

Dove streeft ernaar om met het Self Esteem-programma zo veel mogelijk meisjes te bereiken. In november 2012 vond in Nederland de eerste editie van de Dove Self Esteem-maand plaats. Met de inzet van sterke en talentvolle vrouwen als ambassadrices van het programma wil Dove meer meisjes inspiratie bieden. Deze ambassadrices dienen als voorbeeld van vrouwen die het beste uit zichzelf halen, ondanks dat zij soms ook onzeker zijn over hun uiterlijk. Naast Sabrina Starke zetten onder meer life coach Vilna van Betten en ontwerpster Fabienne Chapot zich actief in om aandacht te vragen voor het thema zelfvertrouwen. Dat gebeurt via verschillende activiteiten, zoals de inzet van hun eigen (social) mediakanalen en het leveren van een bijdrage aan Self Esteem workshops voor meisjes. In 2015 hoopt Dove met het programma 750.000 meisjes in Nederland te hebben bereikt.
 

Self Esteem-onderzoek

Opmerkelijke resultaten uit het wereldwijde en Nederlandse Self Esteem-onderzoek
  • Wereldwijd stopt 60% van de meisjes met activiteiten die ze leuk vinden als gevolg van een negatief zelfbeeld. In Nederland is dit op 22% van de meisjes van toepassing.
  • Wereldwijd is 49% van de meisjes het meest kritisch over zichzelf. In Nederland is dit maar liefst bij 72% van de meisjes het geval.
  • Wereldwijd oefenen (sociale) media de grootste druk (20%) uit op meisjes om mooi te willen zijn. Bij Nederlandse meisjes komt deze druk met name vanuit zichzelf en spelen (sociale) media nauwelijks een rol.
Meer informatie over het Self Esteem-programma is te vinden op www.dove.com.
Volg ons op Facebook: www.facebook.com/dove en Twitter: @Dove_NL en praat mee via #girlsunstoppable
 

Over Dove

Dove’s wereldwijde campagne voor Echte Schoonheid strijdt sinds 2004 tegen te nauw gedefinieerde opvattingen over schoonheid en wil de nadruk leggen op het aanmoedigen van positieve zelfwaardering. Deze campagne heeft tot doel een breder, bewuster en gezonder idee van schoonheid te bieden, waarmee alle vrouwen zich elke dag kunnen identificeren en waarvan ze kunnen genieten.
 
*Representatief onderzoek in opdracht van Dove, in augustus 2012 uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Panelwizard onder 503 Nederlandse meisjes tussen 10 en 17 jaar. Het wereldwijde onderzoek is uitgevoerd onder 1200 meisjes tussen 10 en 17 jaar in Amerika, Canada, Groot-Brittannië, Duitsland, Brazilië en Rusland

 

Bron: WvHCommunicatie
 
 

Terug naar het nieuwsoverzicht

Deel met je vrienden
 
Lijfblad 7

Lijfblad 7 is uit!

Bekijk bovenstaand magazine online >
doemeewin-LB07-2017-banner-rechtsbanner-tempocol-v2Canesten_Banner-Lijfbladbanner-pharmaconproefexamens-v1-2017