Een op de drie vrouwen in Nederland sterft aan de gevolgen van hart- en vaatziekten. Hiervan kan tachtig procent worden voorkomen door leefstijl aanpassingen en een betere herkenning van de hartklachten bij vrouwen.
Het Amsterdam UMC introduceert de Nationale Vrouwenhart Test en hoopt hiermee de bewustwording over hart- en vaatziekten onder vrouwen te vergroten.
Etos werkt met de Nederlandse Hartstichting samen om hart- en vaatziekten bij vrouwen beter onder de aandacht te brengen. Etos hoopt door haar connectie met de relevante doelgroep te kunnen bijdragen aan dit belangrijke probleem en roept mensen op om de test van het UMC in te vullen.
Onderzoekers van het Amsterdam UMC willen met de Nationale Vrouwenhart Test de bewustwording over vrouwen en hart- en vaatziekten beter in kaart te brengen. Deelnemers helpen met het invullen van deze test mee om in de toekomst de sterfte aan hart- en vaatziekten omlaag te brengen. Hoe meer mensen de test invullen, hoe beter. Daarom gaat Etos helpen bij het onder de aandacht brengen van de test.
Sebastiaan de Jong, CEO van Etos: "Etos ondersteunt het UMC Amsterdam bij hun onderzoek naar wat Nederlanders weten over hart- en vaatziekten bij vrouwen.
Het is de missie van Etos om klanten te helpen zich elke dag goed te voelen en dat ook zo lang mogelijk. We willen daarom inspringen op de behoefte aan laagdrempelig gezondheidsadvies. Hiervoor verbinden we medische expertise aan onze advisering op de werkvloer. Door de Nationale Vrouwenhart Test onder de aandacht te brengen, nemen we hier een extra stap in."
In een interview in de Telegraaf benadrukt cardioloog Janneke Wittekoek nogmaals het belang van een groter bewustzijn van het vrouwenhart: "Nog wekelijks zie ik vrouwen op mijn spreekuur met hartklachten die niet goed herkend zijn. Vaak worden ze naar huis gestuurd met een verkeerde diagnose en ongeschikte medicatie". Er valt dus nog veel winst te behalen: "Vrouwen vóór de overgang kunnen met behulp van simpele leefstijlaanpassingen verdere schade aan hart en bloedvaten voorkomen of zelfs omkeren", aldus Wittekoek.
Via onderstaande button kun je de test invullen. Attendeer je klanten ook op dit onderzoek.
Lijfblad is uitsluitend voor drogisterijmedewerkers en is niet bedoeld voor consumenten