21 juni 2018

Kruidvat opent pop-up store in het Spaanse Palamós

Veruit de meeste Nederlandse vakantiegangers kopen hun verzorgingsproducten graag gewoon thuis. Maar eenmaal op de vakantiebestemming, ontdekt maar liefst driekwart dat één of meer verzorgingsartikelen in de bagage ontbreken. Dat blijkt uit onderzoek van Kruidvat onder ruim 1.000 Nederlanders*.

Een kwart van de vrouwelijke vakantiegangers zegt haar vertrouwde gezichtscrème of shampoo niet te kunnen missen. Mannen zijn minder merktrouw. Zij kunnen niet zonder hun vertrouwde tandpasta (13%). Nederlandse toeristen in het Spaanse Palamós hoeven zich hierover deze zomer gelukkig geen zorgen te maken. Maandag 25 juni opent Kruidvat hier een pop-up store.

Top 3 vergeten producten

De meest vergeten producten tijdens de vakantie zijn:

  1. haarverzorgingsproducten (29%)
  2. zonbescherming (26%)
  3. mondverzorgingsproducten- en scheerproducten (beide 25%)

Hoewel Nederlanders veel producten op reis meenemen, blijkt hun voorraad zonnebrand- (38%), haarverzorgings- (29%) en lichaamsverzorgingsproducten (24%) tijdens hun verblijf in het buitenland al snel op te zijn.

Voordeel tot aan de Costa

Kruidvat wil haar klanten deze zomerperiode graag verrassen. “Onder het motto ‘Voordeel tot aan de Costa’ bieden wij in onze winkels een grote hoeveelheid aantrekkelijke acties, zodat consumenten slim kunnen inkopen voor hun vakantie. Speciaal voor de vakantievierders aan de Costa Brava zetten we zelfs een stap extra. Producten waaraan onze klanten gehecht zijn brengen wij op één van de populairste vakantiebestemmingen in Spanje letterlijk naar hen toe,” vertelt Brenda Smith, directeur Marketing van Kruidvat. “We bieden vakantiegangers in deze speciale Kruidvat pop-up store in Spanje een selectie uit ons vertrouwde assortiment, tegen de lage prijs die zij van ons gewend zijn.“

Risico op miskoop

Kruidvat speelt hiermee in op de behoefte van 70% van de vakantiegangers om hun verzorgingsartikelen gewoon thuis te kopen. Omdat men dan precies weet hoe deze producten werken en hoe ze hierop reageren. Ook geeft meer dan de helft van de Nederlanders aan het liefste advies te krijgen in de eigen taal. 2 op de 10 Nederlanders hebben weleens een verkeerd product gekocht in het buitenland, doordat ze de taal op de verpakking niet goed begrepen. Vooral het kopen van conditioner in plaats van shampoo wordt vaak genoemd als ‘misser’.

Costa del Kruidvat

De Kruidvat pop-up store bevindt zich op een steenworp afstand van de boulevard badplaats Palamós aan de Spaanse Costa Brava. Bezoekers kunnen vanaf maandag 25 juni terecht in de winkel en op woensdag 27 juni wordt deze officieel geopend. De winkel blijft vier weken open. Het winkelteam van deze pop-up store bestaat uit zeven Nederlandse Kruidvat-medewerkers. Zij zijn geselecteerd uit een grote hoeveelheid interne sollicitaties uit het hele land. In de winkel kunnen klanten terecht voor een ruim assortiment Kruidvat-artikelen: van shampoo tot zonnebrand en van babyvoeding tot strandaccessoires.

* Het Kruidvat-onderzoek is in juni 2018 verricht door PanelWizard onder 1.037 Nederlanders van 18 jaar en ouder die in het afgelopen jaar in het buitenland op vakantie zijn geweest.