10 september 2020

Nieuw winkelconcept in Roermond

45 jaar geleden opende Kruidvat haar allereerste winkel in Hilversum . Precies 45 jaar later bereikt Kruidvat vandaag opnieuw een bijzondere mijlpaal met de opening van een nieuwe winkel in Roermond.

Met dit nieuwe winkelconcept bouwt Kruidvat voort op de succesformule. Het concept is naar eigen zeggen fris, modern en overzichtelijk en biedt meer ruimte voor beauty. Klanten kunnen rekenen op een verrassend assortiment en het vertrouwde voordeel van Kruidvat. 

Betaalbaar en toegankelijk

Ed van de Weerd, ceo van Kruidvat, kijkt met trots terug op 45 jaar Kruidvat. 'Het verhaal van Kruidvat begon in 1975 toen we Nederland kennis lieten maken met een nieuw begrip: de voordeeldrogist. Lage prijzen waren de kern van deze nieuwe formule. Tegelijkertijd zorgden onze verrassende branchevreemde producten voor een grote aantrekkingskracht. Dat bleek een ijzersterke combinatie te zijn. Kruidvat staat als voordeeldrogist bekend om haar aantrekkelijke acties en aanbiedingen. Op deze manier hebben we producten en diensten betaalbaar én toegankelijk gemaakt voor een breed publiek. De klant staat bij ons altijd centraal. Dat zit in het DNA van Kruidvat. Een succesvolle formule waarmee we zijn uitgegroeid tot de grootste winkelketen van het land.'

QR-codes

Formulemanager Jur Smit legt uit: 'Doordat we weten wat onder onze klanten leeft, kunnen we hen nóg beter bedienen met een aanbod dat bij hen past en bieden we óók veel extra’s. In Roermond zien we bijvoorbeeld dat onze klantenkring uit veel jonge mensen bestaat. Hierop spelen we in door in deze winkel ons beauty-assortiment extra onder de aandacht te brengen. In de extra grote beauty-wereld staan onze top cosmeticamerken in een moderne en prettige omgeving  gepresenteerd. Bijzonder zijn ook de QR-codes op het schap waarmee klanten hun beauty-producten online kunnen testen. Hierdoor zie je bijvoorbeeld direct welke kleur foundation of lipstick  je wel of niet staat'.

Verschillende zones

Door de ruimtelijke indeling en brede gangpaden kunnen klanten nog gemakkelijker het product van hun keuze vinden. De verschillende zones - Health, Baby, Beauty en  Body - zijn herkenbaar aan de heldere, zachte en frisse kleuren. Ook het voordeel komt duidelijk naar voren. De wekelijkse aanbiedingen en acties staan in het hart van de winkel. 

Ook hebben klanten volop keuze uit een groot assortiment gezondheidsproducten en kunnen zij hierover bij het winkelteam terecht voor deskundig advies. De beauty-wereld heeft een prominente plaats in de winkel en biedt keuze uit een ruim aanbod van cosmeticaproducten. Achterin de winkel staan de babyproducten, zodat (aanstaande) moeders en vaders in alle rust het uitgebreide aanbod kunnen bekijken. Klanten kunnen snel afrekenen bij de fysieke kassa’s, waarvoor één route - met een aparte in- en uitgang - is gecreëerd. Ze kunnen er óók voor kiezen hun boodschappen zelf af te rekenen bij één van de zelfscankassa’s. Verder kunnen klanten met een Jouw extravoordeelkaart profiteren van cadeaus, kortingen, speciale koopavonden en persoonlijke extra aanbiedingen.

Uitrol in Nederland en België

Vanaf 2021 wordt het nieuwe winkelconcept in Nederland en België uitgerold. Ed van de Weerd: 'We gaan elke winkelopening en grote verbouwing zoveel mogelijk benutten om ons nieuwe concept uit te rollen. Hierbij blijven we uiteraard leren van onze ervaringen, zodat we deze steeds kunnen verbeteren. Kruidvat is een voordeeldrogist die bekendstaat om haar aantrekkelijke acties en verrassende aanbiedingen. Hiermee hebben we al 45 jaar veel succes en dat gaan we nóg meer in de etalage zetten.'

Bron: MarketingTribune

Lijfblad is uitsluitend voor drogisterijmedewerkers en is niet bedoeld voor consumenten