20 mei 2021

Reclame over glijmiddel schuurt

De drogisterijketen Care & Beauty heeft zich onverwacht geschokte reacties op de hals gehaald door een ‘care’ probleem openlijk te verbinden aan seksualiteit. Een flyer over vaginale droogheid met de koptekst “Wij vrijen weer” is de aanleiding.

“Wij verbinden een behoorlijk groot probleem direct aan seksualiteit en dat is kennelijk voor een aantal mensen een brug te ver. In ieder geval zo openlijk en zo direct”, zegt Harry Piet van Care & Beauty. “Vaginale droogte komt meer voor dan je denkt. Helaas is het een soort taboe waar vrouwen zich voor schamen. Dit terwijl er goede oplossingen zijn voor dit probleem. Dat willen wij duidelijk maken. Niet iedereen kan onze directheid waarderen, maar dat is voor Care & Beauty drogisten geen aanleiding om het onderwerp uit de weg te gaan”, aldus Harry Piet.

Vaginale droogte wordt door 1 op de 2 vrouwen ervaren. En niet alleen door de menopauze: ziekte, stress, zwangerschap en de menstruatiecyclus zijn allemaal oorzaken die dit ongemak kunnen veroorzaken. Irritatie, jeuk, pijn bij het vrijen en zelfs bij het fietsen zijn het gevolg. Veel vrouwen herkennen zich in het probleem maar praten er niet over. Terwijl er een relatief simpele oplossing is voor vaginale droogte: een goed en verantwoord glijmiddel dat ook gebruikt kan worden als verzorging. Door open en direct met haar klanten te communiceren, wil Care & Beauty drogisten vrouwen helpen weer echt te genieten van seks.

Bron: Marlisupport

Lijfblad is uitsluitend voor drogisterijmedewerkers en is niet bedoeld voor consumenten