20 februari 2018

Zeker door Cosmetica

Cosmetica helpen ons niet alleen bij onze dagelijkse hygiëne, schoonheid en verzorging, ze zijn ook van grote betekenis voor ons zelfvertrouwen en welzijn. En daarover gaat de nieuwe uitgave ‘Zeker door cosmetica’. Deze uitgave geeft op speelse wijze weer wat cosmetica voor mensen kunnen betekenen. De uitgave is een initiatief van de Nederlandse Cosmetica vereniging (NCV). De NCV is al 65 jaar een autoriteit op het gebied van wetgeving en begeleiding van cosmeticafabrikanten, merkhouders, importeurs en distributeurs op de Nederlandse markt.

Iedereen - ongeacht origine, geloof, opleiding of leeftijd - gebruikt elke dag cosmeticaproducten en vaak meer dan men denkt. Het is vaak zo vanzelfsprekend dat je er niet bij stilstaat wat onder cosmetica wordt verstaan. Cosmetica zijn meer dan make-up alleen. Onder de wettelijke definitie van cosmetica vallen bijvoorbeeld ook tandpasta, shampoo, deodorant, scheerschuim, antizonnebrandproducten en handcrème. Producten voor de persoonlijke verzorging die je een fris en zelfverzekerd gevoel geven. Cosmetica zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Het gebruik van cosmeticaproducten neemt nog steeds toe. Door de groeiende vraag van de consument is een grote diversiteit aan producten ontstaan. Cosmeticafabrikanten worden steeds creatiever en innovatiever om op deze behoefte in te spelen. Zodoende is de cosmeticamarkt uitgegroeid tot een miljardenmarkt.

De impact van persoonlijke verzorging op ons zelfvertrouwen
Artikel-Uitgavencv

Ronald van Welie, Directeur Nederlandse Cosmetica Vereniging: “Zelfvertrouwen is voor mensen een belangrijke eigenschap in de huidige maatschappij. Misschien wel belangrijker dan ooit. We leven in een maatschappij met hoge verwachtingen en een hoog tempo. Ons zelfvertrouwen wordt regelmatig op de proef gesteld als we proberen te voldoen aan de hoge eisen die we aan onszelf stellen. Het vraagt veel emotionele veerkracht en zelfvertrouwen om ons succesvol een weg te banen in een wereld van oneindige mogelijkheden.

Zelfvertrouwen staat centraal in de cosmeticabranche. De cosmetica-industrie speelt een positieve rol bij het helpen van mensen om het beste van zichzelf te maken en zich goed te voelen over zichzelf. Onder meer door het benadrukken van onze sterke punten”.